تولد فیلم مرگ

نقد و بررسی فیلم های روز سینمای جهان

تولد فیلم مرگ

نقد و بررسی فیلم های روز سینمای جهان

  • ۰
  • ۰

آیا ما به درام های تخیلی و فانتزی بیشتری احتیاج داریم؟ بله! ما همیشه به درام های فانتزی احتیاج داریم. اما آیا ما به درام های فانتزی مانند "نامه ای برای پادشاه" احتیاج داریم؟ پاسخ به این کمی سوال برانگیز است. سریال نامه ای برای پادشاه بر اساس رمان کلاسیک هلندی به همین نام تولید شده است، این سریال نیز یکی دیگر از موارد اضافه شده به لیست آثار فانتزی روزافزون Netflix است. در سال 2019، این سرویس پخش با سریال های مشابه مانند "The Witcher" و "The Crystal Dark: Age of Resolution" موفقیت بزرگی پیدا کرد.

هر دو سریال از عناصر فانتزی بالایی برخوردار بودند و طرحی که مخاطب را با تعجب پای کار نگاه می داشت. جای تعجب نیست که آنها چنین محبوبیتی را جمع کردند. با این وجود، برای "نامه  ای برای پادشاه"، جاده کاملاً ناهموار است، و از این رو، پر از چندین چالش. اگر این سریال موفق شود مخاطب کافی را به خود جلب کند و فصل دوم را بدست آورد، و اگر بخواهد در کنار همنوعان خود باشد، باید تغییرات زیادی را در خود ایجاد کند. خلاصه داستان: تیوری در راه رسیدن به شوالیه شدن است. او به اندازه همسالانش خوب نیست، اما یک چیز وجود دارد که او را جدا می کند- قلب مهربان او. این میل کمک به افراد او را به سمت یک شوالیه در حال مرگ سوق می دهد که نامه ای را که باید به پادشاه تحویل دهد را به او واگذار می کند. پرنسس وریدیان وحشی، که پادشاهی جنوبی اویلان را فتح کرده است، در حال برنامه ریزی کاری ناعادلانه است و قبل از اتمام برنامه ننگین او تیوری باید قهرمانی باشد که به جهانیان وعده داده شده است.

در حالی که کتاب Tonke Dragt موفق به جلب توجه بسیاری از قلب ها شده است، اما اقتباس آن به موفقیتی روحانی در دست گرفتن مطالب آن نمی رسد. این سریال مطالب خود را از رمان مشتق می کند، اما همین باعث می شود تعدادی از موارد خاص آن را تغییر دهد. این سریال داستان کتاب را فرا می گیرد و نه به عناصر ماورای طبیعی توجه می کند و نه به شخصیت های پشتیبان خود امکان ساخت قوس های جدی را می دهد. البته شخصیت ها بیننده را گاهی وادار به توجه هم می کنند - اما نهایت کار چیزی نیست که بیننده را راضی کند.

"نامه برای پادشاه" داستان تیوری است. این در مورد پسری است که در خارج از خانه احساس بی نظیری می کند و رابطه اش با پدر غیر واقعی اش چیز جالبی نیست. این سریال در مورد پسری است که به سمت حرفه ای سوق می یابد که می داند متعلق به آن نیست. این اثر در مورد یک نوجوان است که پس از انجام یک کار غیرممکن، علاوه بر دیگران خودش نیز از این که تمام دنیا را دگرگون کرده است به وجد می آید و تعجب می کند. از بین همه خیالات و  ماجرا های ماوراء طبیعی و سیاست های سریال، اول و مهمترین چیز در مورد سفر این پسر است که در انتهای آن مردی بیرون می آید. با این حال، به ندرت مانند چنین موضوعی در کار احساس می شود. در حالی که امیر ویلسون جوان، در نقش تیوری تمام تلاشش را کرده است اما این فیلمنامه است که ایراد دارد و نه بازی امثال او و همراهانش در سریال.

و به دلیل بدی فیلمنامه است که بقیه داستان نیز احساس بی نظمی می کند. این قصه فقط روال دیگری از یک داستان نوجوان قهرمان است که وزن جهان بر دوش اوست - و این شخص باید این بار سنگین را به منزل نهایی برساند. به طور خلاصه، "ارباب حلقه ها" ، "هری پاتر" و یا بسیاری از سریال های فانتزی دیگر تقریباً یکسان هستند. این امر مشترک آنهاست. اما آنچه آنها را از هم جدا می کند یا حداقل آنچه را که اقتباس آنها را از هم جدا می کند این واقعیت است که همه آنها به رشد شخصیت توجه زیادی می کنند. این سریال فاقد آن جبهه مهم است، به همین دلیل داستان هرگز به شکلی که در کتاب Dragt درخشان بود- اینجا شکوفا نمی شود. این شخصیت اصلی نیست که تنها از این کمبود تحول رنج می برد، بلکه پشت پرده پادشاهی ها، اهداف شرور سریال و طبیعت قدرت های ماوراء طبیعی افراد نیز، از چنین ایرادی برخوردار هستند. در واقع این یک درام خیالی است که می خواهد شما را به چرخش در دنیایی که هیچ چیزی از آن نمی دانید، دعوت کند. طرح کلی سریال با سرعتی نرم و صاف پیش می رود که همه نسبت به حالت راکد آن احساس بدی پیدا خواهند کرد. در مجموع نامه ای برای پادشاه فاقد نکات فروانی جهت خوب خطاب شدن می باشد.

  • ۹۹/۰۱/۰۷
  • امیر پریمی

Netflix

Review

The Letter for the King

The Witcher

نظرات (۱)

  • دانلود فیلم و سریال
  • دانلود سریال ویچر The Witcher با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

    دانلود سریال جادوگر با کیفیت 480p , 720p , 1080p

    قسمت هشتم (آخر) فصل اول اضافه شد

    دوبله فارسی اضافه شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی